La FBIB instaura la ‘treta ràpida’ de la FEB
2 septiembre 2025 | Por lorenzo | Categoria: PolideportivoLa Comissió Delegada de la FBIB va aprovar l’aplicació de la norma de la «treta ràpida» tal com ho va fer la Comissió Delegada de la FEB amb la modificació de l’article 85 del seu ‘Reglamento General de Competiciones’.
D’aquesta manera es va aprovar:
1.- Aplicar a les Lligues Escribano el mateix criteri que a les Competicions FEB
2.- Aplicar a les categories de cadet a lligues insulars sèniors, el mateix criteri que als “Campeonatos de España Baloncesto Formación”.
3- A les categories des d’Iniciació a Infantil la normativa no patirà cap canvi respecte les passades temporades
Quan es pot executar una ‘treta ràpida’?
– A una treta lateral o de fons a pista defensiva i sigui resultat d’una violació
NO es podrà executar una ‘treta ràpida’:
– En els darrers dos minuts del darrer període o pròrroga
– A pista davantera
– Quan hi hagi una substitució
– Quan hi hagi un temps mort
– Quan hi hagi una cistella que no sigui vàlida
Procediment de la ‘treta ràpida’
– La pilota es posarà en joc des del lloc més proper d’on s’ha produït la violació
– L’infractor ha d’amollar la pilota immediatament al lloc on hagi estat assenyalada la violació (la primera ocasió seria un avís de falta tècnica i en cas de reincidència s’assenyalaria la falta tècnica)
– Qualsevol component de la banqueta amb dret a la treta ràpida pot posar a disposició del jugador que realitzi la treta
– La banqueta oponent no pot retardar la treta ràpida (la primera ocasió seria un avís de falta tècnica i en cas de reincidència s’assenyalaria la falta tècnica)
– Si la pilota surt de la zona perimetral i arriba al públic o altres persones alienes al partit s’anul·la la treta ràpida
| LLIGUES ESCRIBANO
Només l’equip amb dret a ‘treta ràpida’ tindrà l’oportunitat de demanar un temps mort o realitzar una substitució. En cas que l’equip ofensiu demani temps mort, l’equip defensor sí tindrà oportunitat de realitzar substitucions |
DE CADET A INSULAR
Els dos equips tenen dret a realitzar substitucions o demanar temps mort en situació de ‘treta ràpida’ |
A l’apartat de ‘Documents’ podeu consultar la circular que s’ha enviat als clubs de la FBIB, així com la redacció de la normativa per part de la Federació Espanyola de Bàsquet
