El dolor de cabeza de componer los grupos de la Segunda B (con reflexión incluida)

4 julio 2013 | Por lorenzo | Categoria: Fútbol de 2B

Segunda-BEste viernes la RFEF desvelará como estructura la Segunda B para la temporada 2013-2014.
Catalanes, valencianos y baleares sumamos 20 equipos, pero hay muchos condicionantes que pueden romper esta configuración
Esta semana la sede de la RFEF hace humo, pensando como engirgolar ochenta equipos de diecisiete comunidades autónomas diferentes en cuatro grupos. Es lo que ocurre cada año cuando la federación española debe programar los grupos y el calendario de la Segunda división B. La solución al rompecabezas será desvelada este viernes y seguro que no será del agrado de todos. Antes de entrar en materia, sin embargo, permítanme realizar un ejercicio figurativo.

Imagina aquí, por un momento, que la Segunda B no tiene cuatro grupos, sino uno solo. Si en esta división, la tercera en la pirámide del fútbol español, jugasen los cinco primeros clasificados de cada uno de los cuatro grupos actuales-o los descendidos de Segunda-nos quedaría una liga conformada por equipos como Racing de Santander, Huesca, Leganés, Oviedo, Lleida Esportiu, Hospitalet, Huracán, Alcoyano, Cartagena o Albacete, entre otros. Una liga competitiva, sin duda. Si se complementaré con un reparto de derechos televisivos adecuado, quizás nos ahorrariamos el drama de cada verano, aquel que lleva por adelante pequeños clubes que no pueden hacer frente a los gastos de mantenerse en esta categoría.

Lo que digo no me lo he inventado. La League One (tercera división, inglesa) o la Liga 3 (Alemania), están formadas por un solo grupo. Ahora, se trata de países cohesionados territorialmente, sin una estructura radial, que permite a los equipos poderse desplazar de punta a punta sin que ello suponga un elevado coste. Pero esto, que es una cuestión de estructura de país con un claro trasfondo político, es harina de otro costal. Lo que quiero decir es que, deportivamente, debería sudar mucho para dar el paso de Tercera a Segunda B, pero que éste debería ser premiado con la profesionalización de la entidad. Lo que seguro que no puede ir bien nunca es que en la misma categoría unos clubes sean completamente profesionales y otros sus futbolistas jueguen prácticamente por placer.

Habiendo hecho esta reflexión, entramos en materia. Catalanes, valencianos y baleares sumamos veinte equipos este año, así que, a priori, no debería haber problema para conformar el tradicional Grupo III. Pero no todo será tan sencillo. Existen una serie de condicionantes que podrían desbaratar esta configuración. El más inmediato es el pago de los avales para poder competir en la Segunda B, que los equipos deben hacer efectivos este mismo viernes por la RFEF. Otras cuestiones son la liquidación de entidades como el Salamanca o el Jerez y la procedencia geográfica del equipo que finalmente compre sus plazas. Por otra parte, el futuro del Guadalajara. El club de la Alcarria consiguió la salvación deportiva en la Liga Adelante, pero la LFP en decretó el descenso administrativo por irregularidades en una ampliación de capital. Si por lo que fuese, el Guada termina salvando, el equipo descendido sería el Murcia, que podría terminar al Grupo III. Finalmente, hay una serie de equipos que preferirían jugar en un grupo diferente a los de su comunidad autónoma, por una cuestión de proximidad geográfica. Es el caso del Burgos o del Lleida, ambos bastante interesados ​​en competir en el Grupo II, junto con equipos del País Vasco, Navarra, Aragón, La Rioja y Cantabria.

¿Qué puede pasar? Es probable que la RFEF opte por romper la unidad de alguna comunidad autónoma. El hecho es que si finalmente esta es Cataluña, el Lleida debería arrastrar otro equipo catalán en el Grupo II, el cual podría ser el Reus, por cuestiones de proximidad. Si fuera así, el Grupo III quedaría compuesto por ocho equipos catalanes restantes, los ocho valencianos, los dos baleares y: o dos murcianos-Cartagena y La Hoya Lorca, siempre que el Murcia no baje-o dos manchegos de la provincia de Albacete , muy próximos a los equipos valencianos, como serían La Roda y el mismo Albacete Balompié. Sea como sea, un buen guirigay que necesita de una reforma drástica no sólo para ahorrarse el dolor de cabeza que supone componer los grupos, sino también para hacer de la Segunda B una liga competitiva y sostenible.

Fuente www.elxutdigital.cat

 

El maldecap de composar els grups de la Segona B (amb reflexió inclosa)

Aquest divendres la RFEF desvetllarà com estructura la Segona B per a la temporada 2013-2014.

Catalans, valencians i balears sumem 20 equips, però hi ha molts condicionants que poden trencar aquesta configuración

Aquesta setmana la seu de la RFEF fa fum, tot pensant com engirgolar vuitanta equips de desset comunitats autònomes diferents en quatre grups. És el que passa cada any quan la federació espanyola ha de programar els grups i el calendari de la Segona divisió B. La solució al trencaclosques serà desvetllada aquest divendres i segur que no serà del grat de tothom. Abans d’entrar en matèria, emperò, permeteu-me realitzar un exercici figuratiu.

Imagina-vos, per un moment, que la Segona B no té quatre grups, sinó un de sol. Si en aquesta divisió, la tercera en la piràmide del futbol espanyol, hi juguessin els cinc primers classificats  de cada un dels quatre grups actuals –o els descendits de Segona– ens quedaria una lliga conformada per equips com Racing de Santander, Huesca, Leganés, Oviedo, Lleida Esportiu, Hospitalet, Huracán, Alcoià, Cartagena o Albacete, entre d’altres. Una lliga competitiva, sens dubte. Si es complementàs amb un repartiment de drets televisius adequat, potser ens estalviariem el drama de cada d’estiu, aquell que s’emporta per envant petits clubs que no poden fer front a les despeses de mantenir-se en aquesta categoria.

El que dic no m’ho he inventat. La League One (tercera divisó anglesa) o la Liga 3 (Alemanya), estan formades per un sol grup. Ara, es tracta de països cohesionats territorialment, sense una estructura radial, que permet als equips poder-se desplaçar de punta a punta sense que això suposi un elevat cost. Però això, que és una qüestió d’estructura de país amb un clar rerefons polític, són figues d’un altre paner. El que vull dir és que, esportivament, s’hauria de suar molt per donar el pas de Tercera a Segona B, però que aquest hauria de ser premiat amb la professionalització de l’entitat. El que segur que no pot anar bé mai és que en la mateixa categoria uns clubs siguin completament professionals i d’altres els seus futbolistes juguin pràcticament per plaer.

Havent fet aquesta reflexió, entrem en matèria. Catalans, valencians i balears sumem vint equips enguany, així que, a priori, no hi hauria d’haver problema per a conformar el tradicional Grup III. Però no tot serà tan senzill. Existeixen una sèrie de condicionants que podrien desbaratar aquesta configuració. El més immediat és el pagament dels avals per a poder competir a la Segona B, que els equips han de fer efectius aquest mateix divendres a la RFEF. Altres qüestions són la liquidació d’entitats com el Salamanca o el Xerès i la procedència geogràfica de l’equip que finalment compri les seves places. Per altra banda, el futur del Guadalajara. El club de l’Alcàrria va aconseguir la salvació esportiva a la Lliga Adelante, però la LFP en va decretar el descens administratiu per irregularitats en una ampliació de capital. Si pel que fós, el Guada s’acaba salvant, l’equip descendit seria el Múrcia, que podria acabar al Grup III. Finalment, hi han una sèrie d’equips que preferirien jugar en un grup diferent als de la seva comunitat autònoma, per una qüestió de proximitat geogràfica. És el cas del Burgos o del Lleida, ambdós força interessats en competir en el Grup II, juntament amb equips del País Basc, Navarra, Aragó, la Rioja i Cantàbria.

Què pot passar? És probable que la RFEF opti per trencar la unitat d’alguna comunitat autònoma. El fet és que si finalment aquesta és Catalunya, el Lleida hauria d’arrossegar un altre equip català al Grup II, el qual podria ser el Reus, per qüestions de proximitat. Si fós així, el Grup III quedaria composat pels vuit equips catalans restants, els vuit valencians, els dos balears i: o dos murcians –Cartagena i La Hoya Lorca, sempre que el Múrcia no baixi– o dos manxecs de la província d’Albacete, molt pròxims als equips valencians, com serien La Roda i el mateix Albacete Balompié. Sigui com sigui, un bon guirigall que necessita d’una reforma dràstica no només per a estalviar-se el maldecap que suposa composar els grups, sinó també per a fer de la Segona B una lliga competitiva i sostenible.

Fuente www.elxutdigital.cat

Comentarios cerrados