NOTA DE LA FFIB SOBRE LA JORNADA FUTBOLÍSTICA Y EL MAL TIEMPO

23 enero 2017 | Por lorenzo | Categoria: FFIB

 

16179595_1261663727255132_8606321141591028487_oLas dificultades meteorológicas que afectaron la última jornada futbolística bien merecen una reflexión, sobre todo ante algunas quejas que pedían la suspensión previa de la competición.

En primer lugar, una suspensión previa debía afectar a todo el fin de semana, de viernes a domingo, días en los que están programados más de 700 partidos, algunos de ellos con desplazamientos entre islas.

La situación meteorológica en las Islas Baleares de la semana pasada, de lluvias abundantes, se había caracterizado por la variabilidad, con muchos momentos de sol, que no hacían imprescindible una decisión tan drástica como suspender toda la jornada futbolística del fin de semana.

De hecho, el viernes y el domingo se pudieron jugar la gran mayoría de los partidos de todas las categorías, más de un 96% de los que estaban previstos. Solo el sábado, las lluvias continuadas durante toda la noche inundaron la mayoría de terrenos de juego y obligaron a suspender la mayoría de los encuentros previstos ese día.

Ante esta situación, desde las 8 de la mañana del sábado, la Federación inició las gestiones para atender las dificultades que presentaban los clubes, atendiendo las llamadas y proponiendo soluciones que pasaban por un acuerdo entre los clubes afectados para decidir si suspendían los partidos.

La Federación, de acuerdo con el Comité de Árbitros, emitió un comunicado, que se envió a los clubes y se publicó en la web federativa y en los medios de comunicación digitales, en el que se instaba a los equipos que se tenían que desplazar a contactar con los que jugaban de local para decidir si el partido se disputaba o no. La nota especificaba que la jornada se declaraba de «Fuerza Mayor, y por tanto no se declarará incomparecencia en ninguno de los casos».

La FFIB quiere ofrecer las disculpas que hagan falta para los padres y los futbolistas que se vieron perjudicados con la suspensión imprevista de los partidos, pero pide comprensión ante un hecho meteorológico que no parecía tan dramático como para suprimir toda la jornada futbolística, un deporte siempre expuesto a las inclemencias del tiempo. Como decíamos, tanto el viernes como el domingo, la jornada se disputó sin complicaciones destacables, a pesar de que continuaba la amenaza de lluvias abundantes.

Eso sí, la urgencia de las situaciones hicieron que los clubes pagasen los desplazamientos (no los arbitrajes) de los árbitros que habían acudido a los campos donde se anularon los partidos. La Federación ha decidido que cuando estos partidos aplazados se jueguen -el Comité de Competición que se reunirá esta semana designará al día- los clubes no tendrán que  no tendrán que pagar los desplazamientos arbitrales.

Por último, la FFIB quiere agradecer a los clubes y a los directivos su ayuda y colaboración durante todo el fin de semana.

—————————————————————-

Les dificultats meteorològiques que varen afectar la darrera jornada futbolística be mereixen una reflexió, sobretot davant algunes queixes que demanaven la suspensió prèvia de la competició.

Primer de tot, una suspensió prèvia havia d’afectar a tot el cap de setmana, de divendres a diumenge, dies en els que estan programats més de 700 partits, alguns d’ells amb desplaçaments entre illes.

La situació meteorològica a les Illes Balears de la setmana passada, de pluges abundants, havia estat caracteritzada per la variabilitat, amb moltes clarianes esporàdiques, que no feien imprescindible una decisió tan dràstica com suspendre tota la jornada futbolística del cap de setmana.

De fet, divendres i diumenge se varen poder jugar la gran majoria dels partits de totes les categories, més d’un 96 % dels que estaven prevists. Només dissabte les pluges continuades durant tota la nit varen anegar la majoria de terrenys de joc i varen obligar a suspendre la majoria dels encontres previstos aquell dia.

Davant aquesta situació, des de les 8 del dematí de dissabte, la Federació va iniciar les gestions per atendre les dificultats que presentaven els clubs, atenent les telefonades i proposant solucions que passaven per un acord entre els clubs afectats per decidir si suspenien els partits.

La Federació, d’acord amb el Comitè d’Àrbitres, va emetre un comunicat, que se va enviar als clubs i se va publicar dins la web federativa i en els mitjans de comunicació digitals, en el qual s’instava als equips que s’havien de desplaçar a contactar amb els que jugaven de local per decidir si el partit se disputava o no. La nota especificava que la jornada se declarava de «Força Major, i per tant no se declararà incompareixença en cap dels casos».

La FFIB vol oferir les disculpes que facin falta per als pares i als futbolistes que se varen veure perjudicats amb la suspensió imprevista dels partits, però demana comprensió davant un fet meteorològic que no pareixia tan dramàtic com per suprimir tota la jornada futbolística, un esport sempre exposat a les inclemències del temps. Com déiem, tant divendres com diumenge, la jornada se va disputar sense complicacions destacables, a pesar que continuava l’amenaça de pluges abundants.

Això sí, la urgència de les situacions varen fer que els clubs pagàssin els desplaçaments (no els arbitratges) dels àrbitres que havien comparegut als camps on s’anul·laren els partits. La Federació ha decidit que quan aquests partits aplaçats se juguin –el Comitè de Competició que s’ha de reunir aquesta setmana designarà el dia– els clubs no hauran de pagar els desplaçaments arbitrals.

Per acabar, la FFIB vol agraïr als clubs i als directius la seva ajuda i col·laboració durant tot el cap de setmana.

 

Comentarios cerrados